Güz döneminde açılan bu dersin amacı, İngilizce dilinde yazılı basılı ya da basılı olmayan medya araçlarından bilgi edinmelerini, analiz yapmalarını, değerlendirmelerini sağlamak üzere öğrencilere beceri kazandırmaktır. Ayrıca geleneksel okuryazarlıkta olduğu gibi, medya okuryazarlığı içerisinde de okuma anlama becerisi ve yazma becerisi geliştirmek amaçlanmaktadır. Yazma becerisi kapsamında tasarlamak, düzenlemek ve üretmek gibi becerileri kazandırmak hedeflenmektedir. Bilgiyi tanıma ve anlamadan çok, sorgulama, analiz etme ve değerlendirme gibi eleştirel okuma ve üst düzey düşünme becerileri geliştirmek de dersin amaçları içindedir. Derste İngilizce dilinde işlenecek konular arasında şunlar vardır: Medya Nedir, Kitap, Gazete, Dergi, Kayıtlar, Radyo, Filmler, Televizyon, Dijital Medya ve Web, Reklam, Halkla İlişkiler, Haber ve Bilgi, Medya ve Sosyal Konular, Medya Etiği, Global Medya, Medya okuryazarlığı nedir ve Neden ihtiyaç duyarız, Medya Okuryazarlığı Yaklaşımları, Medya Okuryazarlığı Prensipleri.