Dersin Amacı: Psikoloji alanı ve kuramlarının incelenerek hedef kitlenin davranışlarını anlamlandırmak. Görsel düşünme ve görsel algı gibi kavramların tasarım üzerindeki etkilerini tartışarak gerekli alanlara entegre edebilmek. Tasarımların hedef kitle üzerindeki davranış değişikliğini fark etmek ve bu farkındalığı sağlamak üzere gerekli unsurları kavrayabilmek.
Dersin İçeriği: Psikolojinin tanımı, Gestalt kuramı gibi kavramlar üzerinde durulur. Görsel düşünme, görsel algı, görme duyusu ile düşünme arasındaki etkileşim incelenir. Temel tasarım ögelerinin hedef kitle üzerindeki etkisi tartışılır. Hedef kitle üzerinde olumlu ya da olumsuz etki gösteren kampanyalar incelenir. Etkili tasarım kampanyalarının özellikleri üzerinde durulur. Bu konuda örnekler analiz edilir ve sunulur.