Dersin Amacı: Öğrencilerin bir tasarımın niteliğini anlamak ve nitelikli tasarımlar yapmaları için uygun yöntemleri kullanmalarını sağlamak.Bir tasarım projesi fikri geliştirme teknikleri ve uygulamalarını öğrenmek. Tasarımı oluşturan kültürel bilgilerin, toplumsal değerlerin ve sanatsal yaklaşımların uygulama alanında kullanılmasını sağlamak. Bu sayede topluma verilen mesaj veya tanıtımı yapılan ürün hakkında farkındalık kazanmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği:Tasarım analiz yöntemlerinin üzerinde durulur. Göstergebilim, gösterge ve gösterge türleri gibi kavramlar öğretilir. Reklam, reklamcılıkta iletişim araçları, araştırma/planlama ve ajans kavramları incelenir. Eser analizleri ve örnek incelemeleri yapılır. Öğrencilerin analiz sürecini kavramaları için örnek incelemeleri yapması ve sunması istenir. Hedef kitle üzerinde etkili tasarımların güçlü ve zayıf yönleri tartışılır.