• General

    2015 - 2016 Dönemi Oryantasyon Programı

    Mobil eğitimi destekleyerek, Atılım Üniversitesi’nin öğretim ve öğrenim kalitesini arttıracağına inandığımız bu programdan yararlanacağınızı umuyoruz.

  • ORYANTASYON PROGRAMINDA HANGİ KONULAR VAR?

    Eğitim Teknolojilerinin Etkin Kullanılması Oryantasyon Programı 1. günde şu konulara değinilecektir;

    • Ölçme ve Değerlendirme
    • Öğretim Yaklaşım ve Yöntemleri
    • Uzaktan Eğitim Teknolojileri

    Eğitim Teknolojilerinin Etkin Kullanılması Oryantasyon Programı 2. günde şu konulara değinilecektir.

    • Moodle Eğitimi
    • BigBlueButton ve TURNITIN Eğitimi
  • 1. GÜN / Ölçme ve Değerlendirme

    • Ölçme ve Değerlendirme – Eğitmen: Ceyhan ÇİĞDEMOĞLU
  • 1. GÜN / Öğretim Yaklaşımları ve Yöntemleri

    • Öğretim Yaklaşımları ve Yöntemleri – Eğitmen: Ceyhan ÇİĞDEMOĞLU
  • 1. GÜN / Eğitim Teknolojileri Temel kavramlar ve trendler

    • Eğitim Teknolojileri Temel kavramlar ve trendler – Eğitmen: Yücel TEKİN
  • 1. GÜN / İçerik Yönetim Uygulamaları

    • İçerik Yönetim Uygulamaları – Eğitmen: Gülşah DANA
      • Google Drive Eğitimi (Google Drive, dosyalarınızı yedeklemenin ve herhangi bir telefondan, tabletten veya bilgisayardan onlara kolayca erişmenin ücretsiz bir yoludur.)
      • GoogleDrive’da E-Anket ve E-Form Oluşturma, Paylaşma ve Sonuç Alma
      • PDF Oluşturma Eğitimi
      • Youtube’da Kanal Yönetimi Nasıl Yapılır? Nasıl Video Eklenir, Çıkarılır ve Düzenlenir?
      • “Microsoft PowerPoint” ve “Prezi” Programları ile Etkili Sunum Hazırlama
      • “Camtasia” ya da ”Adobe Captivate” Programları ile Etkili E-Ders Tasarımı
    • Akıllı Tahta Kullanımı - Eğitmen: Gülşah DANA
      Akıllı Sınıf, akıllı tahtada yapılan işlemlerin, konuşmacının sesinin ve sınıfın genel görüntüsünün, dünya üzerindeki herhangi bir noktaya internet üzerinden canlı olarak (senkron) aktarılabilmesi sağlanmaktadır. Özellikle problem çözme, sayısal analiz ve grafik sunum gerektiren derslerde tahta da yapılan işlemler HD kalitesinde kaydedilebilmekte ve kaydedilen bu işlemler video derslerin altyapılarında kullanılmaktadır.
      Web: Akıllı Sınıfımızı bu linkten inceleyebilirsiniz.

     

    7 URLs, 2 Files
  • 1. GÜN / Video Ders Prodüksiyonu

    • Video Ders Prodüksiyonu (E-Ders) - Eğitmen: Yücel TEKİN – Semih İnan ERDEM
      İçerik Geliştirme Stüdyomuzda, Uzaktan Eğitim, Mobil Eğitim, Flipped Classroom ve Karma Eğitim disiplinlerinde dünyada yeni trend olan Video Ders uygulamalarının HD kalitesinde prodüksiyonu yapılıp internet bağlantısı olan her türlü cihazdan (laptop, akıllı telefon ve tabletler ve smart tvler) sorunsuz izlenebilmesi sağlanmaktadır. Katılımcılara video ders uygulamaları konusunda temel bilgiler verilecek, taleplerine göre video ders oluşturma konusunda iş planı ve deneme çekimleri yapılacaktır.
      Web: İçerik geliştirme stüdyosunu bu linkten inceleyebilirsiniz.
  • 2. GÜN / MOODLE EĞİTİMİ

    • MOODLE (Ders ve İçerik Yönetim Sistemi) – Eğitmen: Hüseyin DÖLEN
      • MOODLE’a Giriş ve Tanıtım
      • MOODLE’da
        • Ders Talebi, Dersin Düzenlenmesi,
        • İçerik Ekleme,
        • Online Sınav Oluşturma ve Yönetme,
        • Rapor Alma,
        • Anket Oluşturma,
        • Derse Öğrenci(Kullanıcı) Kaydetme Metodları,
        • Kullanıcı Gruplama,
        • Moodle Üzerinden Mesajlaşma.

  • 2. GÜN / BIGBLUEBUTTON ve TURNITIN EĞİTİMİ

    • TURNITIN (İntihal Önleme Yazılımı) - Eğitmen: Hüseyin DÖLEN
      • Turnitin nedir?
      • Moodle vs. Turnitin Entegrasyonu
    • BIGBLUEBUTTON (Sanal Sınıf Uygulaması) – Eğitmen: Hüseyin DÖLEN
      • Sanal Sınıf Nedir?
      • BigBlueButton ile Sanal Sınıf Nasıl Oluşturulur?
      • BigBlueButton ve Moodle Entegrasyonu
      • BigBlueButton Ekran Modüllerinin Kullanımı
      • BigBlueButton Kamera ve Mikrofon Yapılandırması
  • Section 9

    Not available

    2012 - 2013 Dönemi Oryantasyon Programı 

    Geçmiş Dönem Oryantasyon Programı ile ilgili içeriğe Buradan Ulaşabilirsiniz...

    Hafta 1: Eğitim Teknolojilerine Giriş ve e-Öğrenmenin Temelleri

    Bu bölümde Eğitim Teknolojileri hakkında kuramsal bilginin yanı sıra teknolojinin mevcut öğretim sistemimize entegrasyonu ile ilgili örnek uygulamalara yer verilecektir. Örnek uygulamalar e-Öğrenme kavramının daha iyi anlaşılabilmesi ve yeni nesil öğrenme modelleri ile ilgili katılımcılarda farkındalık yaratılmasını sağlayacaktır.

    Bu bölüm sonunda öğretim elemanı:

    • Eğitim Teknolojileri ve Pedagojisi Ofisi ile tanışır.
    • Eğitim Teknolojileri ve Pedagojisi Ofisinin amaçları ve hedeflerini fark eder.
    • Destek ve İletişim Hatlarını tanır.
    • Oryantasyon programının amaçları ve hedeflerini fark eder.
    • Eğitim Teknolojilerini tanımlar.
    • Eğitim Teknolojilerinin amaçlarını fark eder.
    • Eğitim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkilerini fark eder/ açıklar.
    • Atılım Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim sistemini tanır.
    • Atılım Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim sisteminin önemini fark eder.
    • Atılım Üniversitesinde kullanılan ek servisleri tanır.
    • Atılım Üniversitesinde kullanılan bağımsız servisleri tanır.
    • Sanal Sınıf uygulamasını tanır.     
  • Section 10

    Not available

    Hafta 4: Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemleri

    Bu bölümde Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemlerinin genel özelliklerinden, çalışma mantığında ve sağladığı avantajlardan bahsedilecek, Üniversitemiz tarafından kullanılmakta olan Moodle platformu ile ilgili öğretim elemanının ilk etapta ihtiyaç duyacağı tüm temel özellikler örnekler ile gösterilecektir.

  • Section 11

    Not available

    Hafta 2: Ders İzlencesi ve e-Ders Tasarımı

    Bu bölümde ders izlencesi her yönüyle ele alınacak, standart bir format çerçevesinde ders izlencesi hazırlanması örneklerle gösterilecektir. Ders izlencesinin elektronik ortamda oluşturulması ve yayınlaması konuları üzerinde durulacaktır. Dersin tamamının ya da belirli bir kısmının elektronik ortamda yürütülmesi durumunda dersin tasarımının nasıl yapılması gerektiği ile ilgili bilgiler aktarılacaktır.

    Bu bölüm sonunda öğretim elemanı:

    • Ders izlencesinin önemini fark eder.
    • Ders izlencesinde hangi başlıklara yer verilmesi gerektiğini fark eder.
    • Atılım Üniversitesinde kullanılan genel ders izlencesi şablonu ile tanışır/ hatırlar.
    • Ders izlencesi örnekleri inceler.
    • Ders izlencesinin elektronik ortamda paylaşılmasının önemini fark eder.
    • E- Ders tasarım sürecini fark eder.
    • Atılım Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim sistemi üzerinde Wiki, sözlük, forum oluşturmayı tanımlar.
    • Atılım Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim sistemi üzerinde Wiki, sözlük, forum oluşturmanın önemini fark eder.
  • Section 12

    Not available

    Hafta 3: Görsel Tasarım ve İçerik Geliştirme

    Ders malzemesi hazırlanması ile ilgili görsel tasarım ve içerik geliştirme süreçleri bu bölümde ele alınacaktır. Öğretim elemanının ders materyallerini kendi imkanları doğrultusunda hazırlayabilmesi için gerekli altyapı hakkında bilgiler verilecektir. Hazırlanan materyallerin görsel tasarım açısından uygun özelliklere sahip olabilmesi için gerekli kuramsal bilgi bu bölümde verilecektir.

    Bu bölüm sonunda öğretim elemanı:

    • Görsel tasarım öğelerini -çizgi, şekil, alan, boyut, doku, renk- tanır.
    • Görsel tasarım öğelerinin önemini fark eder.
    • Görsel tasarım ilkelerinden bütünlük, denge, vurgu, hizalama, yakınlık ilkeleri ile tanışır
    • Görsel tasarım ilkelerinin önemini fark eder.
    • Bir eğitim materyali geliştirirken dikkat edilmesi gereken noktaları fark eder.
  • Section 13

    Not available

    Hafta 5: Sanal Sınıf Uygulamaları ve Yönetimi

    Bu bölümde Sanal Sınıf uygulamalarının genel özelliklerinden, çalışma mantığında ve sağladığı avantajlardan bahsedilecek, Üniversitemiz tarafından kullanılmakta olan BigBlueButton, Adobe Connect vb. platformlar ile ilgili öğretim elemanının ilk etapta ihtiyaç duyacağı tüm temel özellikler örnekler ile gösterilecektir.

  • Section 14

    Not available
  • Section 15

    1 Quiz