Şantiye stajı kabası bitmiş ve ince işlere geçilmiş şantiye alanlarında iç mimari uygulama ve detaylara yönelik bir stajdır.Öğrenciler 20 iş günü boyunca şantiye alanında gözlemlerde bulunarak mesleki bilgileri edinirler. |
Atölye stajı mobilya ve donatı üretimi,malzeme,detay ve uygulamalara yönelik bir stajdır. Öğrenciler 20 iş günü boyunca atölyelerde gözlemlerde bulunarak üretim ve malzemeye yönelik bilgi edinir ve uygulama yaparlar.
Büro stajı iç mimarlık/mimarlık ofislerindeki tüm işleyiş,süreç ve uygulamalara yönelik bir stajdır.Öğrenciler 20 iş günü boyunca ofislerde bulunarak profesyonel meslek hayatına dair deneyim kazanırlar.
Bireylerin bulundukları çevreyi algılamaları, kent tasarımı ve mimarlığın çevre ile kurduğu ilişkileri kavrayabilmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanır. Kent ve mimarlık ilişkisini, mimarlığın doğa ile olan etkileşimini; tüm bunların birbirleriyle ve insanla kurduğu ilişkileri kapsamaktadır. Çevre estetiği, çevrenin bilinen tanımının ötesinde çevreyi, içerisinde bulunan ve iletişimde bulunduğu bileşenleri ile bütünsel olarak algılayabilmeyi ve estetik ilişkisi bağlamında değerlendirebilmeyi, çevre bilinci oluşturmayı, çevreye duyarlılığı benimsemeyi hedeflemektedir. Dersi alan öğrencilerin çevre konusunda farkındalıklarının arttırılması, çevre ve nitelikleri ile tasarım konusunda bilinçlenmeleri, estetik kavramı ile birlikte bu olguları okuyabilmelerini, eleştiri yapabilmelerini sağlar.
Tasarım ve sunum süreçlerinde yapılacak teknik çizimlerin gerekliliklerine uygun ve eksiksiz çizme yetisini kazandırmak, teknik çizim dilini, standartlarını, kurallarını ve okumasını öğretmek amaçlanır. Mimari projelerde plan, düşey kesit, ölçek, ölçülendirme, rölöve ve perspektif çizme tekniklerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri hedeflenir. Üç boyutlu düşünme, kavrama ve iki boyutlu olarak gördükleri çizimleri iki ve üç boyutlu olarak analiz etme becerilerinin gelişmesini amaçlar.
Karmaşık yerleşme ve dolaşım bağlantılarının çözüleceği ve detaylandırılacağı iç mekân tasarım çözümlerinin getirilmesi beklenmektedir. Kullanıcı özellikleri ve mekân işlevlerine uygun tasarımların mekânsal dile aktarılmasını; çoklu fonksiyon içeren mekân tasarımındaki ilişkilerin mekân algısı ve estetik değerler de düşünülerek ele alınmasını amaçlar. İç mekân tasarımını tüm gereklilikleri ve nitelikleri ile ele alarak mekân tasarımında esas olan uygulama detaylarını, kullanıcı ihtiyaçlarını, mekân organizasyonlarını ve teknik gereksinimleri analiz ederek planlamayı hedefler. İç ve dış mekân ilişkilerini, ergonomik ölçütleri ve mekânsal konfor için gerekenleri değerlendirmeyi, düşünmeyi, tasarım ile eşleştirerek çözümler sunmayı amaçlar. Tasarım kararları doğrultusunda, uygulamaya yönelik detaylarla mekânı tasarlayarak proje tasarım ve yönetimini sağlamayı hedefler. |
Bu dersin amacı mekân organizasyonu, işlevsellik, etkili atmosfer yaratma becerilerinin geliştirilmesidir. Öğrencinin tasarım problemi karşısında kavramsal tasarım, mekân organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları mekânın yakın çevresi ve dış kabuğu ile olan ilişkisini bir proje konusu bağlamında üç boyutlu yorumlayabilmesi ve uygulayabilmesi beklenmektedir. Tüm bunların yanı sıra, mekânda sınırlandırıcı basit sorunların (detaylama, ışık) üstesinden gelebilme projenin önemli bir parçasını oluşturmaktadır.
Tasarım öğeleri arasındaki ilişkiler ağını üç boyutlu olarak kurgulatılır. Yaparken öğrenme ve kritik verme yöntemi ile tasarım dilini kavratan uygulamaya yönelik çalışmalardan oluşur. Hacimlere ve/veya mekanlara doku ve renk ilkelerini kullanma biçimleri aktarılır. Ayrıca, ders, el, zihin becerilerinin uygulamalar ve sunumlar aracılığıyla gelişmesini içerir.
Dersin Sorumluları:
Dr. Öğr. Üyesi M. Selcan CİHANGİROĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Gizem YAKUPOĞLU
Dr. Öğr. Üyesİ Can HATUNOĞLU
Araş. Gör. İpek ŞENGÜL
Araş. Gör. Büşra Nur ERDOĞAN
Araş. Gör. Zeynep Altınok